Uitslagen Online Webshop Privacy
    • Patiënten
    • Zorgverleners
    • Over SHO
    • Afspraak en locatie
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Alle vacatures
Gegevens
Categorie: Articles
Vragen van zorgverleners:

Waar vind ik alle informatie over de verplaatsting van het laboratorium van Velp naar Utrecht

Op deze pagina: https://unilabs.nl/SHO vindt u alle informatie. Van gewijzigde doorbelwaarden tot achtergrond informatie over de wijzgingen op het gebied van medische microbiologie. En van meestgestelde vragen tot bestellen van materialen.

Hoe kan ik de uitslag van diagnostisch onderzoek opvragen

Dagelijks rapporteren wij de uitslagen van diagnostiek automatisch in uw HIS, maar het kan nog sneller. Via SHO Uitslagen Online krijgt u namelijk direct de beschikking over uitslagen zodra ze door onze deskundigen zijn gevalideerd. Vraag hier een account aan voor deze applicatie. U kunt natuurlijk ook bellen voor uitslagen: 088-999 7001. Bij de aanvraag van diagnostiek kunt u ook aangeven dat u de uitslag doorgebeld wil krijgen. Indien u uw telefoonnummer hierbij vermeld, geven wij de uitslag aan u door zodra deze gevalideerd is door onze deskundigen.

Hoe kan ik een thuisprik-afspraak inplannen voor mijn patiënt

U kunt thuisprikken aanvragen via telefoon 088-999 7002 of fax 088-999 7951.

Hoe kan ik een CITO aanvragen voor mijn patiënt

U kunt een CITO aanvragen via telefoon 088-999 7979.

Mijn praktijkgegevens zijn gewijzigd, waar kan ik dit doorgeven

Dit kunt u doorgeven aan uw regiomanager of via het contactformulier op de website.

Waar kan ik materialen, zoals aanvraagformulieren e.d. bestellen

Bestellingen plaatsen kan direct via de webshop van SHO.

Er is een nieuwe locatie bij mij in de buurt gekomen en deze wil ik op mijn aanvraagformulier vermeld hebben

Neem voor informatie en mogelijkheden contact op met uw regiomanager.

Ik wil voortaan alle rapportages elektronisch ontvangen, waar kan ik dit doorgeven

Dit kunt u doorgeven aan uw regiomanager of via het contactformulier op de website.

Ik kan niet meer inloggen in SHO Uitslagen Online, hoe kan dit

Niet meer inloggen kan komen doordat er meer dan 90 dagen niet is ingelogd of 3 keer het verkeerde wachtwoord is ingevoerd. In beide gevallen kunt u contact opnemen met 088-999 7151.

Ik heb een vraag over ZorgDomein.

Neem contact op met de Zorgdomein servicedesk via 020-4715282 of kijk op de website van ZorgDomein: http://zorgdomein.nl/support/support

Hoe kan ik een SHO Uitslagen Online-account aanvragen

Via de site van SHO kunt u een account aanvragen, klik hier voor meer informatie.

SHO Uitslagen Online reageert niet.

U kunt contact opnemen met SHO via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 088-999 7151.

Ik kan de uitslag van een onderzoek niet terugvinden in SHO Uitslagen Online.

U kunt contact opnemen met SHO via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 088-999 7151.

Ik heb een andere vraag over SHO Uitslagen Online.

U kunt contact opnemen met SHO via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 088-999 7151.

Kan ik in SHO Uitslagen Online ook uitslagen van patiënten buiten mijn eigen praktijk inzien

U ziet alleen de uitslagen van uw eigen patiënten.

Ik wil informatie over de tarieven van een bepaald onderzoek, waar kan ik deze informatie vinden

Een overzicht van de tarieven vindt u op onze website.

Gegevens
Categorie: Articles
Vragen van patiënten:

Welke onderzoeken voert SHO allemaal uit?

U kunt voor veel onderzoeken terecht bij SHO: op onze website vindt u alle informatie per onderzoek.

Waarom wordt er naar mijn BSN-nummer gevraagd en moet ik mij identificeren?

Het is belangrijk om zeker te weten dat alle persoonsgegevens kloppen zodat de uitkomsten van het onderzoek ook bij de juiste persoon terecht komen.
Ookvragen wij u om een geldig legitimatiebewijs te laten zien. Wij zijn verplicht uw identiteit te controleren en uw Burger Service Nummer (BSN) te registreren. Zonder identiteitsbewijs kunnen wij u niet helpen.
Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid.

Waar kan ik terecht voor onderzoek?

De gegevens van de locaties bij u in de buurt, staan in dit overzicht (pdf).

Wat zijn de openingstijden van verschillende vestigingen?

Dit hangt af van de locatie en het onderzoek.
Voor openingstijden, klik hier voor een overicht (pdf).
In alle regio's moet u, ook voor bloedprikken, eerst online een afspraak maken.
Voor alle andere onderzoeken maakt u telefonisch een afspraak (088 - 999 7777).

Waar kan ik terecht voor bloedafname voor NIPT TRIDENT-2?

Bloedafname NIPT TRIDENT-2 voeren we alleen uit op de volgende locaties:

Arnhem, locatie Kronenburgpromenade 4 LET OP! Dit is een nieuwe locatie per 1 april 2022

SHO locatie Nijmegen Centraal,
Kamerlingh Onnesstraat 16 te Nijmegen

SHO Diagnostisch Centrum Vechtdal, Röpcke-Zweers
Ziekenhuis, Jan Weitkamplaan 4a te Hardenberg

Maak online een afspraak voor bloedafname

Hoe kan ik een afspraak maken?

Voor bloedafname en urineonderzoek maakt u online een afspraak. Lukt het niet online een afspraak te plannen, dan belt u met 088 - 999 7777.
Ook voor alle andere onderzoeken belt u voor een afspraak met 088 - 999 7777.

Moet ik een afspraak maken voor bloedafname of voor urineonderzoek?

Voor bloedafname en urineonderzoek maakt u online een afspraak.

Hoe kan ik een afspraak verzetten?

Als u een afspraak wilt verzetten, kunt u contact met ons opnemen via 088 - 999 7777.

Ik wil het onderzoek graag bij een andere locatie van SHO laten plaatsvinden dan op het formulier staat. Kan dat?

Dit hangt af van het onderzoek. Neemt u voor meer informatie contact met ons op via 088 - 999 7777.

Hoe kan ik een afspraak maken om mijn bloed thuis te laten afnemen?

SHO beschikt over een goede, ervaren en behulpzame thuisservice. Op verzoek van de (huis)arts of verloskundige nemen medewerkers van de thuisservice bloed af en verrichten zij eventueel andere onderzoeken bij u thuis. Dit kan alleen op aanvraag van uw (huis)arts of verloskundige.

Hoe kan ik me afmelden voor de oproepdienst voor periodiek onderzoek?

U kunt contact opnemen met uw (huis)arts om te bespreken dat u zich wilt laten afmelden voor de oproepdienst voor periodiek onderzoek. Uw (huis)arts kan u vervolgens afmelden. Als u alleen een ingeplande afspraak wilt afzeggen of verplaatsen dan kunt u bellen met ons afsprakenbureau: 088-999 7777.

Ik weet dat ik nuchter moet blijven voor het onderzoek, maar vanaf wanneer mag ik dan niets meer eten en drinken?

Nuchter zijn voor bloedonderzoek betekent dat u tenminste 8 uur voor de bloedafname niet gegeten en gedronken heeft. Water en thee (geen koffie!) zonder melk en suiker mag u wel drinken tot vlak voor het bloedprikken. Nuchter zijn voor een echografie onderzoek betekent dat u minimaal drie uur voor aanvang van het onderzoek niets meer mag eten. U mag wel water en thee (geen koffie!) zonder melk en suiker drinken. Als u vragen heeft over medicatie, stel deze dan aan uw huisarts.

Welke voorbereidingen zijn nodig voor het onderzoek?

Dit kan per onderzoek anders zijn, daarom staan deze vermeld op het aanvraagformulier of in de brief die u van ons ontvangt. Op onze website vindt u alle informatie per onderzoek.

Hoe en wanneer krijg ik de uitslag van het onderzoek?

De uitslag van het onderzoek wordt zodra deze bekend is direct aan uw (huis)arts of verloskundige gezonden. Hij/zij bespreekt de uitslag met u. U kunt daarom het beste contact opnemen met uw (huis)arts of verloskundige.

Kan ik zelf telefonisch de uitslag van een onderzoek bij SHO opvragen?

Wij verstrekken geen informatie over uitslagen via de telefoon.

Waarom heb ik een factuur van SHO thuis ontvangen?

Dit kan verschillende redenen hebben:

1. U bent volgens onze gegevens niet verzekerd of uw gegevens zijn niet bekend bij SHO. Mogelijk is het aanvraagformulier onjuist of onvolledig ingevuld. Wij kunnen de factuur dan niet indienen bij de zorgverzekeraar. Daarom ontvangt u per post een factuur, nadat het onderzoek is uitgevoerd. De factuur kunt u na betaling aan SHO indienen bij uw zorgverzekeraar.

2. Het uitgevoerde onderzoek valt niet onder de basisverzekering. U dient de factuur zelf te voldoen aan SHO. Raadpleeg uw zorgverzekeraar over uw polisvoorwaarden of u niet aanvullend verzekerd bent voor deze kosten.

3. Het onderzoek is niet aangevraagd door een huisarts of verloskundige. Het onderzoek is aangevraagd door een arts die niet in het BIG-register (Wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg) staat als huisarts. U dient de factuur zelf te voldoen aan SHO. U kunt eventueel de declaratie indienen bij uw zorgverzekeraar.

Wat moet ik voor onderzoek betalen?

SHO voert diagnostiek uit op aanvraag van uw huisarts of verloskundige. De meeste diagnostische onderzoeken worden vergoed door de zorgverzekeraar, omdat ze onder de basisverzekering vallen. Houd hierbij wel rekening met uw eigen risico. SHO declareert deze onderzoeken rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. SHO heeft met alle zorgverzekeraars hierover afspraken gemaakt.
De tarieven verschillen per zorgverzekeraar. Wilt u precies weten wat u moet betalen voor onderzoek, vraag dit dan na bij uw zorgverzekeraar.

Gaat dit tarief ten koste van mijn eigen risico?

Ja, het bedrag voor diagnostisch onderzoek wordt in mindering gebracht op uw eigen risico. In een aantal uitzonderingsgevallen wordt het bedrag niet in rekening gebracht, bijvoorbeeld bij ketenzorg bij diabetes. Of dit in uw situatie zo is kunt u navragen bij uw zorgverzekeraar.

Waarom staat SHO in het declaratieoverzicht/ factuur van de zorgverzekeraar terwijl ik helemaal niet bij SHO ben geweest?

U heeft mogelijk bloed laten prikken door de assistente van uw huisarts en u bent niet bij een van de locaties van SHO geweest. Toch staat SHO op de factuur genoemd: wij hebben namelijk in ons laboratorium uw bloed onderzocht. U ziet dus op de factuur de kosten voor dit onderzoek.

Waar kan ik terecht met klachten?

Mocht u na een bezoek aan SHO een klacht hebben, dan kunt u zich wenden tot onze kwaliteitsfunctionaris. U kunt een klacht indienen door middel van het invullen van het klachtenformulier.

Waar kan ik terecht als mijn klacht niet naar tevredenheid door SHO is afgehandeld?

Uiteraard doen wij er alles aan om uw klacht zo goed mogelijk af te handelen. Mocht het onverhoopt zo zijn dat u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht, dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie. SHO is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar: www.degeschillencommissie.nl.

Ik heb geen formulier mee gekregen van mijn (huis)arts of verloskundige. Hoe weet SHO welk onderzoek uitgevoerd moet worden?

Uw (huis)arts of verloskundige heeft de aanvraag voor onderzoek via de computer ingediend. Onze medewerker kan deze aanvraag via de computer in zien.

Welke gegevens legt SHO vast en hoe beschermt SHO mijn privacy?

Informatie over de bescherming van uw gegevens vindt u in ons privacystatement.

Hoe kan ik mijn gegevens inzien?

De gegevens van de onderzoeken die door SHO zijn uitgevoerd, staan ook in het dossier van uw (huis)arts of verloskundige. Wilt u uw dossier bij SHO inzien, dan kunt u hierover contact opnemen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Gegevens
Categorie: Articles

Contact

 

Algemeen nummer: 088-999 7777

Wilt u een afspraak maken of verzetten?
Bel ons Afsprakenbureau via 088-999 7777. Houd uw BSN of het afspraaknummer bij de hand.


Zoekt u de dichtsbijzijnde onderzoekslocatie? 
Gebruik deze link


U bent patiënt?
 

  • Wilt u een compliment, verbeterpunt of klacht door geven, klik op deze link (Saltro/SHO Unilabs)
  • Wilt u een bloedafname afspraak maken/wijzigen of materiaal inleveren? Bel ons Afsprakenbureau via 088 999 7777
  • Wilt u een afspraak maken voor functieonderzoeken? Bel dan met 088 999 7799
  • Heeft u een vraag over een factuur, klik op deze link 
  • Kijk bij de antwoorden op veelgestelde vragen van patiënten, klik hier


U bent zorgverlener?

  • Wilt u telefonisch overleggen, ga naar het overzicht met de overleglijnen 
  • Wilt u een compliment, verbeterpunt of klacht door geven, klik op deze link (Saltro/SHO Unilabs)
  • Heeft u een vraag over een factuur, klik op deze link 
  • Kijk bij de antwoorden op veelgestelde vragen van zorgverleners, klik hier


Voor overige vragen maakt u gebruik van het contactformulier



Dienstverlening
Heeft u als zorgverlener vragen over of belangstelling voor de dienstverlening van SHO? Neem dan contact op met één van onze relatiemanagers.

 

Gegevens
Categorie: Articles

Waar vind ik alle informatie over de verplaatsting van het laboratorium van Velp naar Utrecht?

Op deze pagina: https://unilabs.nl/SHO vindt u alle informatie. Van gewijzigde doorbelwaarden tot achtergrond informatie over de wijzgingen op het gebied van medische microbiologie. En van meestgestelde vragen tot bestellen van materialen.

Hoe kan ik de uitslag van diagnostisch onderzoek opvragen?

Dagelijks rapporteren wij de uitslagen van diagnostiek automatisch in uw HIS, maar het kan nog sneller. Via SHO Uitslagen Online krijgt u namelijk direct de beschikking over uitslagen zodra ze door onze deskundigen zijn gevalideerd. Vraag hier een account aan voor deze applicatie. U kunt natuurlijk ook bellen voor uitslagen: 088-999 7001. Bij de aanvraag van diagnostiek kunt u ook aangeven dat u de uitslag doorgebeld wil krijgen. Indien u uw telefoonnummer hierbij vermeld, geven wij de uitslag aan u door zodra deze gevalideerd is door onze deskundigen.

Hoe kan ik een thuisprik-afspraak inplannen voor mijn patiënt?

U kunt thuisprikken aanvragen via telefoon 088-999 7002 of fax 088-999 7951.

Welkom bij SHO Centra voor medische diagnostiek..

 

Knop afspraak bloedafname new  Voor informatie over onze locaties en afspraken, klik hier
   

 

Lees hier alles over de verplaatsing van ons lab 

 

SHO onderdeel van Unilabs

Sinds 2021 is SHO onderdeel van Unilabs waardoor SHO meer mogelijkheden heeft op gebied van innovatie en onderzoek. U zult daarom de komende tijd steed vaker de naam Unilabs voorbij zien komen.

 

Locaties & openingstijden
Patiënten
Zorgverleners 

Welkom bij SHO

Om gezond te zijn en te blijven, is soms onderzoek nodig. SHO biedt diverse diensten op het gebied van diagnostiek bij u in de buurt. Zo krijgt u snel meer inzicht in uw gezondheid.

 
 
 
onderzoeken
Kosten onderzoek
 
 Patiënten 

Klanttevredenheid

Met een snelgroeiend netwerk van locaties helpen wij duizenden patiënten per dag bij het krijgen van meer inzicht in hun gezondheid. Het welzijn van klanten staat hier altijd voorop. En dat dit wordt gewaardeerd door patiënten en zorgverleners blijkt uit onze recente  klanttevredenheidsmetingen

 

 
 
 
 
 
  1. Error pagina
  2. Nieuwe pagina (error pagina)


Veelgestelde vragen


Bekijk vragen patiënten >>


Bekijk vragen zorgverleners >>

Contact

Contactformulier >>


Afspraken & informatie:

  • 088-999 7777

Werken bij SHO

Alle vacatures >>

Volg ons op    

   sho unilabs voetnoot RGB witte letters site

Sitemap   |   Disclaimer   |   Copyright