Uitslagen Online Webshop
    • Patiënten
    • Zorgverleners
    • Over SHO
    • Afspraak en locatie
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Alle vacatures
  • Algemene informatie
  • Onderzoeken
    • Ambulante bloeddrukmeting
    • 30-Minuten bloeddrukmeting
    • Bloedonderzoek
    • Kinderprikservice
    • Urineonderzoek
    • Urineonderzoek 24-uurs
    • Hartfilmpje: rust-ECG
    • Inspannings-ECG
    • Echografie
    • Fundus oogfoto's
    • Cardio-Vasculaire Risicodienst
    • Echocardiografie
    • Holteronderzoek
    • Eventholteronderzoek
    • Longfunctieonderzoek
    • Onderzoek ontlasting
    • Onderzoek ontlasting iFOBT
    • Onderzoek slijm
    • SOA onderzoek vrouwen
    • SOA onderzoek mannen
    • Thuisservice
  • Kosten voor onderzoek
  • Zorg voor uw gegevens
  • Patiënttevredenheidsonderzoek
Gegevens
Categorie: Patiënten

30-Minuten bloeddrukmeting

>> Waarom wordt het onderzoek uitgevoerd?
>> Uw afspraak
>> Hoe verloopt het onderzoek?
>> Hoe bereid ik mij voor op het onderzoek?
>> Wat neem ik mee naar het onderzoek?
>> Wanneer krijg ik de uitslag van het onderzoek?
>> Wat zijn de kosten?
>> Heeft u nog vragen?

bloeddrukmeter

Waarom wordt het onderzoek uitgevoerd?
De half-uurs bloeddrukmeting is een onderzoek om de hoogte van uw bloeddruk inzichtelijk te maken.

Uw afspraak
U kunt uw afspraak plannen via ons afsprakenbureau: 088-999 7777.

Hoe verloopt het onderzoek?
Bij een half-uurs bloeddrukmeting wordt gedurende een periode van 30 minuten uw bloeddruk gemeten. Dit gebeurt met vaste tussenpozen van vijf minuten. Het onderzoek vindt midden op de dag plaats (tussen 11.00 en 15.00 uur). U wordt door een medewerker van SHO meegenomen naar de onderzoeksruimte waar u vijf tot tien minuten moet wachten voordat de metingen starten. Na de eerste meting laat de medewerker van SHO u alleen. De bloeddrukmeting wordt daarna ruim een half uur lang automatisch uitgevoerd. Voor een goede beoordeling van de half-uurs bloeddrukmeting zijn tenminste zes goede metingen nodig.

Hoe bereid ik mij voor op het onderzoek?
Het onderzoek vraagt geen speciale voorbereidingen. Houdt u er rekening mee dat de manchet onder uw kleding wordt aangelegd. Uw bovenkleding mag niet te strak zitten (wijde mouw).

Wat neem ik mee naar het onderzoek?

  • Een geldig identiteitsbewijs.
  • Een lijst met de medicatie die u gebruikt.
  • De verwijsbrief of het aanvraagformulier van uw (huis)arts.


Wanneer krijg ik de uitslag van het onderzoek?
De resultaten van het onderzoek worden binnen vijf werkdagen aan uw (huis)arts verstuurd. Uw (huis)arts bespreekt met u de uitslag en de mogelijke vervolgstappen.

Wat zijn de kosten?
De kosten voor dit onderzoek worden vergoed door uw zorgverzekeraar. Het bedrag gaat echter wel af van uw eigen risico, wanneer u dit nog niet volledig heeft aangesproken. Heeft u hierover vragen, neemt u dan contact op met uw zorgverzekeraar. Meer informatie over onze tarieven vindt u bij ons kostenoverzicht.

Heeft u nog vragen?
Voor vragen kunt u terecht op onze pagina met Veelgestelde Vragen voor patiënten. Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u ons mailen via het contactformulier. U kunt ons uiteraard ook bellen. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 uur tot 17.00 uur via 088-999 7777.

Terug naar boven

Gegevens
Categorie: Patiënten

Ambulante bloeddrukmeting

>> Waarom wordt het onderzoek uitgevoerd?
>> Uw afspraak
>> Hoe verloopt het onderzoek?
>> Hoe bereid ik mij voor op het onderzoek?
>> Wat neem ik mee naar het onderzoek?
>> Wanneer krijg ik de uitslag van het onderzoek?
>> Wat zijn de kosten?
>> Heeft u nog vragen?

bloeddrukmeter

Waarom wordt het onderzoek uitgevoerd?
Bij een ambulante bloeddrukmeting wordt uw bloeddruk gedurende 24 uur gemeten. Met dit onderzoek kan de (huis)arts beoordelen of uw bloeddruk voortdurend te hoog is of dat er bijvoorbeeld grote schommelingen zijn.

Uw afspraak
U kunt uw afspraak plannen via ons afsprakenbureau: 088-999 7777.

Hoe verloopt het onderzoek?
Op één van de SHO locaties bij u in de buurt krijgt u een bloeddrukmanchet om de arm bevestigd voor één dag en één nacht. Deze manchet is aangesloten op een kastje dat automatisch de bloeddruk meet en registreert. Van 7.00 uur tot 23.00 uur vindt drie keer per uur een meting plaats. Vanaf 23.00 uur is dit één keer per uur. U krijgt het kastje voor ongeveer 24 uur mee naar huis. Het kastje is klein en gemakkelijk te dragen in het tasje. Bij het meten blaast de manchet automatisch op en loopt weer leeg. Dit is te horen en is voelbaar. Het kan helaas de nachtrust enigszins verstoren.

Het plaatsen en verwijderen van de apparatuur gebeurt door een medewerker van SHO. Deze medewerker geeft u ook uitleg over het gebruik. De meetapparatuur draagt u bij u. Het is van groot belang dat u de arm goed stilhoudt tijdens de meting: de bovenarmspier moet ontspannen zijn! U kunt uw arm het beste even neerleggen op een tafel of ondersteund door de andere arm ter hoogte van uw middel houden.

Het aansluiten duurt ongeveer vijftien minuten. De volgende dag wordt de apparatuur afgekoppeld. Dit duurt vijf minuten.

Het is de bedoeling om zo normaal mogelijk alle dagelijkse activiteiten te blijven doen. De apparatuur is niet waterdicht, dus zwemmen, douchen en saunagebruik zijn niet toegestaan. Omdat de metingen goed voelbaar zijn, kan dit de aandacht afleiden. Het bedienen van gevaarlijke machines en het deelnemen aan het verkeer worden door SHO afgeraden.


Hoe bereid ik mij voor op het onderzoek?
Het onderzoek vraagt geen speciale voorbereidingen. Houdt u er rekening mee dat de manchet onder uw kleding wordt aangelegd. Uw bovenkleding mag niet te strak zitten (wijde mouw).

Wat neem ik mee naar het onderzoek?

  • Een geldig identiteitsbewijs.
  • Een lijst met de medicatie die u gebruikt.
  • De verwijsbrief of het aanvraagformulier van uw (huis)arts.


Wanneer krijg ik de uitslag van het onderzoek?
De resultaten van het onderzoek worden binnen vijf werkdagen aan uw (huis)arts verstuurd. Uw (huis)arts bespreekt met u de uitslag en de mogelijke vervolgstappen.

Wat zijn de kosten?
De kosten voor dit onderzoek worden vergoed door uw zorgverzekeraar. Het bedrag gaat echter wel af van uw eigen risico, wanneer u dit nog niet volledig heeft aangesproken. Heeft u hierover vragen, neemt u dan contact op met uw zorgverzekeraar. Meer informatie over onze tarieven vindt u bij ons kostenoverzicht.

Heeft u nog vragen?
Voor vragen kunt u terecht op onze pagina met Veelgestelde Vragen voor patiënten. Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u ons mailen via het contactformulier. U kunt ons uiteraard ook bellen. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 uur tot 17.00 uur via 088-999 7777.

Terug naar boven

Gegevens
Categorie: Patiënten

Urineonderzoek

>> Waarom wordt het onderzoek uitgevoerd?
>> Inleveren: afspraak nodig
>> Hoe verloopt het onderzoek?
>> Hoe bereid ik mij voor op het onderzoek?
>> Wat neem ik mee bij het inleveren?
>> Wanneer krijg ik de uitslag van het onderzoek?
>> Wat zijn de kosten?
>> Heeft u nog vragen?

Urineonderzoek

Waarom wordt het onderzoek uitgevoerd?
Een urineonderzoek geeft inzicht in het functioneren van de nieren en urinewegen. De (huis)arts kan met het onderzoek meerdere aandoeningen opsporen.

Inleveren: afspraak nodig
U dient de opgevangen urine zo snel mogelijk in te leveren bij een SHO locatie bij u in de buurt. 

In de andere regio’s moet u een afspraak maken. U maakt eenvoudig zelf online een afspraak: klik hier.
Lukt dit niet of wilt u een afspraak maken voor een ander onderzoek, bel dan met 088 – 999 7777.

Klik hier voor het overzicht met de adressen van onze locaties. U kunt ook zien waar u een afspraak moet maken of waar u zonder afspraak tijdens openingstijden terecht kunt.

Hoe verloopt het onderzoek?
U verzamelt zelf de urine voor dit onderzoek. Dit doet u in een speciaal steriel potje dat u kunt ophalen bij SHO of bij uw (huis)arts. De reden dat u geen andere potjes kunt gebruiken, is dat de metingen zo nauwkeurig zijn dat elk restje van bijvoorbeeld afwasmiddel of suiker, de uitslag van het onderzoek kan beïnvloeden.

Sluit na het verzamelen van de urine het potje goed af. Noteer uw gegevens op het potje en lever dit samen met het aanvraagformulier in bij SHO. Zorg ervoor dat u de verzamelde urine zo snel mogelijk inlevert; maximaal twee tot vier uur na het verzamelen.

Hoe bereid ik mij voor op het onderzoek?
U dient uw urine op te vangen in een speciaal steriel urinepotje. Urinepotjes zijn verkrijgbaar bij locaties van SHO of bij uw (huis)arts.

Volgt u de instructie die u heeft gekregen goed op.

Afhankelijk van het soort urineonderzoek waarvoor u bent doorverwezen, kunt u gebruik maken van de informatiefolder van SHO. Hierin kunt u lezen welke voorbereidingen u dient te treffen. Leest u de informatiefolder voor het afnemen door.

Wat neem ik mee bij het inleveren?

  • Een geldig identiteitsbewijs.
  • De verwijsbrief of het aanvraagformulier van uw (huis)arts.

Wanneer krijg ik de uitslag van het onderzoek?
De resultaten van het onderzoek worden binnen één tot drie werkdagen aan uw (huis)arts verstuurd. Uw (huis)arts bespreekt met u de uitslag en de mogelijke vervolgstappen.

Wat zijn de kosten?
De kosten voor dit onderzoek worden vergoed door uw zorgverzekeraar. Het bedrag gaat echter wel af van uw eigen risico wanneer u dit nog niet volledig heeft aangesproken. Heeft u hierover vragen, neemt u dan contact op met uw zorgverzekeraar. Meer informatie over onze tarieven vindt u bij ons kostenoverzicht.

Heeft u nog vragen?
Voor vragen kunt u terecht op onze pagina met Veelgestelde Vragen voor patiënten. Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u ons mailen via het contactformulier. U kunt ons uiteraard ook bellen Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 uur tot 17.00 uur via 088-999 7777.

Terug naar boven

Gegevens
Categorie: Patiënten

Kosten voor onderzoek

Algemeen

SHO Centra voor medische diagnostiek voert diagnostiek uit op aanvraag van zorgverleners, bijvoorbeeld uw (huis)arts of verloskundige. De meeste diagnostische onderzoeken worden vergoed door de zorgverzekeraar. Ze vallen onder de basisverzekering. Het bedrag gaat echter wel af van uw eigen risico wanneer u dit nog niet (volledig) heeft aangesproken.

SHO declareert onderzoeken rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar, wanneer zij vallen onder de basisverzekering en zijn aangevraagd door uw (huis)arts of verloskundige. SHO heeft met alle zorgverzekeraars hierover afspraken gemaakt en contracten afgesloten. U ziet de kosten van diagnostiek dus terug op het overzicht van uw zorgverzekeraar. U ontvangt voor de meeste onderzoeken dan ook geen factuur van SHO. Het rechtstreeks factureren aan de zorgverzekeraar geldt niet als uw (huis)arts alleen als “arts alternatieve geneeskunde” geregistreerd staat.
In sommige gevallen wordt er in de huisartsenpraktijk bloedonderzoek uitgevoerd, door middel van zogeheten Point of Care testing (POCT). Uw huisarts beschikt dan direct over de uitslag en u hoeft hiervoor niet naar een locatie van SHO. Voor deze onderzoeken biedt SHO uw huisartsenpraktijk ondersteuning en de benodigde apparatuur. Om die reden worden ook deze onderzoeken door SHO in rekening gebracht.

Voor alle onderzoeken die SHO uitvoert, heeft de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) maximumtarieven vastgesteld. De tarieven die SHO berekent, zijn lager dan deze maximumtarieven. Hoeveel lager verschilt per zorgverzekeraar. De tarieven die op onze website staan zijn de maximumtarieven. Wilt u weten wat u exact gaat betalen voor onderzoek, dan kunt u het beste contact opnemen met uw eigen zorgverzekeraar.

Wij hebben voor u de tarieven op een rijtje gezet, in de volgorde van het aanvraagformulier dat u van uw (huis)arts of verloskundige ontvangt.

Ondanks de zorgvuldigheid waarmee wij onze overzichten hebben samengesteld, kunnen door tariefwijzigingen afwijkingen ontstaan. Heeft u vragen over deze tarieven, dan kunt u contact opnemen met de financiële administratie van SHO via telefoonnummer 088-999 7777.



Kosten laboratorium onderzoek

 

Kosten overige onderzoeken



Terug naar boven

Gegevens
Categorie: Patiënten

Onderzoeken en voorbereiding

 

 

   In het menu kunt u zien welke
   onderzoeken SHO verricht in
   opdracht van (huis)artsen en
   verloskundigen.

Onderzoek

SHO laboratorium
Nadat er bij u bloed is afgenomen of u materiaal heeft ingeleverd voor onderzoek, wordt alles getransporteerd naar onze centrale vestiging in Velp. Hier bevindt zich een modern laboratorium met geautomatiseerde apparatuur. Een team van gekwalificeerde analisten voert de onderzoeken uit. Zodra de resultaten bekend zijn worden ze aan uw (huis)arts of verloskundige doorgegeven. De resultaten worden vervolgens met u besproken. Uitslagen die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag, bellen wij nog dezelfde dag aan uw (huis)arts door.

SHO heeft een kwaliteitskeurmerk waardoor u erop kunt vertrouwen dat wij zorgvuldig met uw materialen omgaan en u verzekerd bent van een snel en juist resultaat.

Pagina 3 van 3

  • 1
  • 2
  • 3


Veelgestelde vragen


Bekijk vragen patiënten >>


Bekijk vragen zorgverleners >>

Contact

Contactformulier >>


Afspraken & informatie:

  • 088-999 7777

Werken bij SHO

Alle vacatures >>

Volg ons op    

   sho unilabs voetnoot RGB witte letters site

Sitemap   |   Disclaimer   |   Privacy   |   Copyright